Förälder kräver ansvar.

Du verkar inte förstå vikten med att vara förälder. Man har ett ansvar, livet ut.
Den sista tiden har vi inte haft kontakt, men jag ser hur det verkligen gått ut för.
Livet är en fest, och ansvaret försvinner i takt med alkoholen.
Hur kan du göra såhär?
Det lilla barn som kommit till världen, så mycket förberedelser, och planerande?
Och sen var det inte värt mer, så tar jag det, när man bara lämnar bort sitt barn gång på gång.
Jag hoppas att du lever med någon slags ångest för hur det liv ser ut idag?
Hade du velat vara ett litet barn, som skiftar från, mamma till pappa, till vänner hela tiden?
Du har verkligen växt upp i trygga förhållanden, ge dig barn samma uppväxt!
Jag ska egentligen inte bry mig, men det gör ont i mig och se hur du förändras,
och hur du beter dig som vuxen i förhållandet mot ditt eget barn.
Detta är inget värdigt liv för honom. Ta tag i det nu! Visa nu att du kan!
För jag vet att innerst inne kan du ta ansvar, och skärpa dig!
Du verkar inte förstå vikten med att vara förälder. Man har ett ansvar, livet ut.
Den sista tiden har vi inte haft kontakt, men jag ser hur det verkligen gått ut för.
Livet är en fest, och ansvaret försvinner i takt med alkoholen.
Hur kan du göra såhär?


Det lilla barn som kommit till världen, så mycket förberedelser, och planerande?
Och sen var det inte värt mer, så tar jag det, när man bara lämnar bort sitt barn gång på gång.
Jag hoppas att du lever med någon slags ångest för hur det liv ser ut idag?
Hade du velat vara ett litet barn, som skiftar från, mamma till pappa, till vänner hela tiden?
Du har verkligen växt upp i trygga förhållanden, ge dig barn samma uppväxt!
Jag ska egentligen inte bry mig, men det gör ont i mig och se hur du förändras,
och hur du beter dig som vuxen i förhållandet mot ditt eget barn.


Detta är inget värdigt liv för honom. Ta tag i det nu! Visa nu att du kan!
För jag vet att innerst inne kan du ta ansvar, och skärpa dig!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det är synd när man tappar fattingen om hur man lever sitt liv i dagsläget. Har man valt att bli förälder får man "ge upp" vissa saker och ta in nya i sitt liv. Det går inte och springa runt som en tonåring bland privatfester, alkohol, narkotika och killar. Ett barn kräver rutiner, ansvar, trygghet och så mycket mer! Alla uppfostrar sina barn olika och det finns inte mycket som egentligen är fel för vi alla ser saker och ting på olika vis MEN vissa saker är fel och då gäller det att kliva in, ta sitt ansvar och se för sitt barns bästa. Inte sitt egna, "vad som är roligast för stunden".. Se långsiktigt, inte dag för dag som man gjorde när man var mindre.

2011-11-21 @ 15:36:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0